tisdag 6 oktober 2009

Ole do lyckan

Jo nu ska man börja blogga då.
Dagen började som vanligt ungefär. Upp 06,30 och väcka Lina. Malin och Björne har då redan farit och lugnet infinner sig!!! Eller rättare sagt, nu kan jag stressa i min egen takt.
¤ Lina väcks
¤ tevattnet på
¤ Hundarna matas.
¤ Teet hälls upp
¤ Tv 4 morgon med väder
¤ Äta
¤ Göra sig iordning
¤ Ut med hundar
¤ Åka och jobba
Medans detta görs, genomförs det sedvanliga samtalet med grannfrun då detta blivit till en trevlig tradition.
På jobbet flyter det på som vanligt och kaffet dricks kallt i pauser mellan armbands knytning, bakning mm.
Lina ringde och grät för hon ramlat av gungbrädan så henne fick jag hämta ungefär vid 14.00 med en fet utgutning vid höften..... Ja de barna!
När jag kom hem hade hundarna haft roligt med bla. en galge och en toarulle, Fiiint! Det hade dessutom kommit ett brev från röntken som bekräftade det jag misstänkt i 4 månader. En fraktur i foten!
Läkaren som i Juni, i princip dumförklarade mig när jag berättade att det inte kändes rätt efter jag slagit i lilltån. Man kan inte få en fraktur av bara det! Jo du, man kan bli trött för mindre. Skönt ändå att det blir något gjort åt det tillslut.
Nu är det dax för tv:n att natta mig.
Sov sött/ Mia

1 kommentar:

  1. Jag har hört att ett glas vin när bra för brutna tår.

    SvaraRadera