tisdag 24 november 2009

skitfot


Imorse vaknade jag med en hääääärlig värk i foten. Igår var det jättebra och det får jag nog lida för idag. Jag som trodde att det var över nu och jag kände att det var på väg åt rätt håll men det är väl bara att inse att det tar tid! Man blir ju lite nojig när man vet att man ska börja jobba om mindre än en vecka och då halva dagen utomhus. Hur ska jag få på en sko på foten, om mindre än en vecka???? Ja ja det ordnar sig. Idag tas det iallafall citodon och ipen,- mina vänner nuförtiden!


jaag äär ipren, den interligenta värktabletten,....


Våran påhittiga Onya som är en "pain in the as" just nu hittade på fler bus igår. Jag tror inte alla har hört vad hon ställer till med när man går hemifrån utan henne. Jag har ju flera ggr mötts i hallen av sönder tuggade småsaker som egentligen inte spelar roll men detta vill man ju bli av med. När hon tagit en hel 0,5 liters flaska med dusch schampo och öppnat på vår nya långhåriga matta, så ledsnade jag lite. Därefter har en hö bal (liten) spritts i huset, en tv dosa tuggats sönder mm.
Detta resulterar i att hon, vilket då blir alla tre hundarna, inte kan vara i badrummet så där är nu stängt och inte i vardags rummet så där är stängt.Köket är den plats de får! Jag preparerar en låda som hon kan avreagera sig på och, peppar peppar, det funkar bra. Igår som sagt, hittade hon nya saker. Att vara i hundgården har varit toppen för henne och sitt rastlösa behov, MEN igår kom den lilla H;J. på att om man sliter lite i väggen som anluter til vedboden så släpper den och man kan röja med veden. TJOHO- Kul kul. duktig H,J.
Man kan inte låta bli att skratta, hon är ju påhittig!! att vara arg hjälper ju uppenbarligen inte!

Vi åt kräftor häromkvällen och Lina hittade ett användnings område för skalen.
Vampyren i kaggeboda 1

1 kommentar:

  1. Om ni ska ha en massa vampyrer hemma, så vågar inte jag komma och hälsa på

    SvaraRadera